Morgen en morgen en morgen
Sam en Sadie ontmoeten elkaar als kinderen in het ziekenhuis. De omgeving is deprimerend, maar gelukkig is er Super Mario Bros. Dankzij hun gedeelde interesse in games raken ze bevriend. In de virtuele wereld kunnen ze verdwijnen én elkaar vinden. Door een misverstand loopt het in de echte wereld uiteindelijk mis tussen de twee.
Jaren later ontmoeten ze elkaar weer op de universiteit. Ze zijn allebei reeds getekend door het leven. Opnieuw zorgen games voor verbinding. Dit keer ontwikkelen ze er samen een en later nog meer. Samen maken ze de beste games. Maar tegen welke prijs? Wat zal het belangrijkste blijken: ambitie of vriendschap (zelfs liefde)? En hoe vaak zullen communicatieproblemen hen nog parten spelen?
Een ontroerend boek voor gamers én voor niet-gamers.
Lees een stukje
Ze hielden weliswaar kantoor in het appartement van Sams rijke huisgenoot, maar ze waren jong genoeg om te geloven dat hun game, wat ze er ook van maakten, best een klassieker kon worden. Of zoals Sam vaak tegen Sadie zei: 'Waarom zou je überhaupt iets maken als je niet gelooft dat het iets groots kan worden?'
Hier moet worden opgemerkt dat 'groots' voor Sam iets anders betekende dan voor Sadie. Sterk vereenvoudigd weergegeven: voor Sam betekende groots 'populair', voor Sadie betekende het 'kunst'.
Beluister een stukje
Nood aan ondersteuning bij het lezen? Een Daisy-luisterversie van dit boek vind je bij Luisterpuntbibliotheek.
Wat andere lezers vinden
Er zijn nog geen reacties. Wees de eerste om zelf je mening door te geven.