Cover van boek De regels van drie (makkelijk lezen)
Zet op jouw leeslijst
Op jouw leeslijst
Klik op dit icoon om een boek op je leeslijst te zetten.
Zwijsen | 2015 | 106 pagina's
ISBN: 9789048721382

De regels van drie (makkelijk lezen)

Samen met hun moeder en oma gaan Twan en zijn tweelingzusje Linde naar IJsland.
Daar woont opi Kas, de vader van oma.
Hij wordt te oud om nog alleen te wonen.
Dus moet opi Kas met hen mee naar Nederland.
Maar opi voelt daar niets voor.
Hij vraagt of Twan hem wil helpen om de bergen in te vluchten.
Twan vindt het moeilijk: kan een stokoude man alleen in de ijskoude natuur overleven?

Het originele verhaal werd herschreven voor kinderen die het moeilijk hebben met lezen.

Lees een stukje

Na de tunnel komen we bij het dorp van opi Kas.
'Staat hij te wachten?' vraagt mama.
Oma veegt met haar mouw over het raam.
'Ik geloof van niet.'
De bestuurder stapt uit.
Hij maakt de brede schuifdeur open en laat oma, mama en Linde naar buiten.
Ik stap ook uit.
Voorzichtig zet ik mijn voeten neer.
De sneeuw lijkt net pap.
Mijn schoenen worden nat.

Beluister een stukje

Nood aan ondersteuning bij het lezen? Een Daisy-luisterversie van dit boek vind je bij Luisterpuntbibliotheek.

Staat dit boek in jouw bib?

Wat andere lezers vinden

Score van de lezers
4
3.7/5 10 votes

Wat vind JIJ?

Aantal sterren